کاغذ خط خطی

درباره سینما ...ورزش...اجتماع....و هزار حرف خاکستری

کاغذ خط خطی

درباره سینما ...ورزش...اجتماع....و هزار حرف خاکستری

در این مرداد نفس گیر ....در این شهر پر تلاطم

 

 

در میان هزار لایه این شهر دلم نفس می خواهد برای زندگی کردن .... اشکی برای ریختن و دلی برای بغض کردن .... ترانه شهیار را هرروز می خوانم ... بالای سرم زدم ... کنار عکس تختی و پدر بزرگ .... بالای طاقچه... کنار سجاده خاک خورده و قرآن ورق نخورده ام  ..... چند وقتی است که دیگر نماز نمی خوانم ... از آن روز که مشروب خوردن را ترک کردم و دهان را آب کشیدم ... از آن روز که خواستم ریا نکنم ....... دلم برای حاجی آقای هدایت تنگ شده .... در این روزگار مدیر مدرسه جلال آل احمد هم می چسبد... بخصوص وقتی با تنفر سیگار را در زیر سیگاری پر سیگار رئیس وقت اداره فرهنگ خاموش می کند ... پر از فکر و خیالم .... اینها را برای کسی می نویسم که خوب می داند معتاد به این خطوطم و ترکش نمی توانم بکنم حتی زمانی که نباشم .....

برهنه شو...

در این شبِ بی‌ماه و گل
ستاره‌ساز صحنه شو
رخت غزل‌کش پاره کن
در شعرِ من برهنه شو
تو بهترینِ صحنه شو
برهنه شو/ baby /برهنه شو

موی تو آرامش آب
بوی تو عطر صد کتاب
بوسه‌ی جادویی تو
کشف دوباره‌ی شراب
تو بهترینِ صحنه شو
برهنه شو/ baby /برهنه شو

ناخن سرخ دست تو
باغچه‌ی تب کرده‌ی من
کفش تو ساز کولیان
شال تو جای گم‌شدن
چشم تو جای امن شب
به وقت گرگم‌به‌هوا
سینه‌ی پر قصه‌ی تو
صدای معدن طلا
تو بهترینِ صحنه شو
برهنه شو/ baby /برهنه شو

حرف تو گیلاس درشت
ناز تو ابریشم چین
اسم تو یاد گل یاس
بغض تو لرزش زمین
تو بهترینِ صحنه شو
برهنه شو/ baby /برهنه شو

                                                                              

[ترانه‌ی برهنه‌گی/ شهیار قنبری/ آلبوم برهنه‌گی] [بشنوید]


 

تولدم مبارک ...!

 

امروز مال من است ........ مال خود خود من ........ روزی که به نامم زدند .... روزی که در این دنیای پردود سر بلند کردم و گفتم هستم .... چند وقتی است که خود را به دست موج سپردم و حتی حوصله خط خطی کردن این خطوط را هم ندارم .... خواهم رفت ... اینرا باور دارم ... شاید چند ماه دیگر .. دوباره غربت نشینی پیشه کنم... روان پریشی این روزها را بگذارید به حساب کثافت بودن مملکت ...! راستی ...! تولدم مبارک .... ! بازهم کیکی و شمعی در کوچه پس کوچه های داغ مرداد ماه .... به گواه دست خط مسئول ثبت احوال ناحیه یک .... که سین سام را بدون دندانه نوشته است من در بیست و یکم مرداد ماه بدنیا آمدم و تا اطلاع ثانوی باید زندگی کنم ........ به همین سادگی .... تولدم مبارک ...........!