کاغذ خط خطی

درباره سینما ...ورزش...اجتماع....و هزار حرف خاکستری

کاغذ خط خطی

درباره سینما ...ورزش...اجتماع....و هزار حرف خاکستری

برای داریوش و دنیای این روزای ما

به ماه بوسه می زنم ..... به کوه تکیه می کنم .... به من نگاه کن ، ببین به عشق تو چه می کنم..... 


این ابتدای ترانه بازی داریوش در دنیای این روزای من است .... یکی از باهوش ترین مردمان این روزگار .... که می داند در کدام بزنگاه چه بگوید و چه بکند .... بزرگترین دلشکستگی ما در این زمانهای بی تکرار همین است.... که ستارگان تمام نشدنی نمی دانند کدام راه درست است ... وقتی داریوش در فصل تازه از زندگی رنگی ترو تازه پیدا می کند .... هشدار می دهد که باید از پایان دوباره آغاز کنی .... حتی جلوی دوربین های تلویزیون بخندی ... و ( کافه موکای) شیرین بخوری... عاشق بشی... و از فریاد زدن آن نترسی ... که در دنیای این روزای ما عاشق شدن جرم نیست..... 
اما دنیای این روزای من یک ترانه خوانی وطنی است ... آنوقت است که تو در خود ترانه قد می کشی و در آسمان ایران امروز رها می شوی .... آنوقت است که می فهمی دوباره زنده شدی ..... در همین حال با قیصر بغض می کنی و اشک نمی ریزی .... به حرمت 30 سال ایستادگی قیصر که حالا می خواهی بیاید و انتقام تمامی این روزگاران تلخ را برای مملکت بگیرد .... داریوش خوب بلد است اشک ما را دربیاورد.... 
دنیای این روزای من را چندین بار گوش بدهید....که دنیای این روزای ماست ............! 

ما به خرداد پر از حادثه عادت داریم....!

چند سال پیش مطلبی نوشتم از سوم خرداد و آزاد شدن پاره تن مملکتمان خرمشهر همیشه آباد ...


... و اما دیروز که دوباره سوم خرداد بود  و روز قبلش دوم خرداد ...روح الله خمینی هم در خرداد رفت ..... در ضمن  چند روز دیگر هم   بیستم خرداد است .... و من عجیب این جمله را مزه مزه می کنم که (( ما به خرداد پر از حادثه عادت داریم ....!)...

.... همه اینها را گفتم تا دوباره  به اشتراک نگاه خوشرنگتان بگذارم یادداشت (ممد نبودی ببینی) را ....! 



 

 

هرچقدر هم که ژستهای روشنفکری بگیری و خود را تافته ایی جدا از این آب و خاک بدانی .... بازهم با شنیدن صدای کویتی پور .... مو به تن راست می کنی و با واژه جهان آرا اشک در چشمانت حلقه می زند ...... ممد نبودی ببینی تنها یک ترانه نیست .... یک حس نوستالژی از حماسه ایی است که بر خلاف آنهایی که می گویند امداد های غیبی بوده است من اعتقاد دارم از خون هزاران هزار جوان عاشق به نتیجه نشست و بس .... وقتی عکسهاو تصاویر ندیده آن سوم خرداد روئیایی را می بینم .... بی اختیار دست روی قلب می گذارم و همپای آن عاشقان بی دل نماز شکر می گذارم به درگاه این خاک پاک ....

      ممد نبودی ببینی شهر آزاد گشته

                                     خون یارانت پر ثمر گشته